browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Vliegtuigjes vouwen in Kuala Lumpur

Posted by on 18 July, 2011

Het was leuk voor mij om te zien hoe mijn ouders met veel verbazing Kuala Lumpur en omstreken hebben beleefd. Zij zien dingen die ik niet eens meer zie. Zo vlogen de opmerkingen over de huizen die maar één keer een verflaagje in hun hele leven krijgen en de oude bussen die bij ons al in het museum zouden staan in het rond. En dan is Maleisië nog een vrij welvarend land. Ik bedank Ernst en mijn ouders voor hun bezoek. Ik heb ervan genoten.

Na het vertrek van mijn ouders heb ik me nog zeker een week in Kuala Lumpur vermaakt. Veelal uit verveling, luiheid maar ook gezelligheid ben ik er nog lang gebleven. Er was namelijk nog genoeg te doen in Kuala Lumpur. In de tussentijd ben ik ook nog naar Singapore geweest. Hier begon ik trouwens te beseffen dat de blaadjes in mijn paspoort aardig aan het opraken zijn.

Op mijn terugreis van Singapore naar Kuala Lumpur werd ik afgezet voor het 5 sterren hotel “The federal” in de Bukit Bintang. Dit was om vijf uur ’s ochtends. Normaal loop ik hier overdag, maar ’s nachts is dit een vreselijke plaats. Mijn mooie beeld van een prostitutieloze stad is met de opvolgende wandeling naar mijn guesthouse dan ook meteen teniet gedaan. Ook in het moslimland Maleisië bestaat er prostitutie.

In één van mijn eerder blogs heb ik geschreven dat het belangrijk is dat je de kinderliedjes die je op de basisschool leert onthoudt. Ook is het belangrijk dat je alle creativiteit die je daar hebt geleerd onthoudt. In de busreis vanuit Singapore ben ik mijn fotocamera kwijtgeraakt. Omdat ik niet direct de hoop wou opgeven en een nieuwe kopen, ben ik met een arme rus uit mijn hostel naar het vijfsterren hotel gegaan waar ik ben afgezet. Bij het betreden van het hotel werden we als rijke toeristen begroet. Helaas hadden ze mijn fototoestel niet gevonden. Bij het verlaten via de lift van de lobby en de receptie die zich op de eerste verdieping bevond, besloten we om een kijkje te nemen op de vijftiende verdieping van het gebouw. Sky room, stond er onder de liftknop. Dat kan alleen maar goed uitzicht betekenen! Voor de rus was dit belangrijk omdat hij naar de stad is gekomen voor zijn hobby, fotograferen. De vijftiende verdieping was verlaten en de toiletten waren vrij toegankelijk. De skyroom betekende een vergaderzaal die momenteel niet bezet was. Via deze zaal kwamen we op het balkon waar we uitzicht hadden over de stad en het zwembad op de eerste verdieping. Natuurlijk begon de rus meteen foto’s te maken. Vervolgens keken we naar de papiertjes op de tafels in de vergaderzaal die voor de notities bedoeld waren en kwamen we op een ander idee. Welk 5 jarig kind had ooit kunnen bedenken dat hij op 27 jarige leeftijd op de 15e verdieping van een hotel in Kuala Lumpur ook nog vliegtuigjes aan het vouwen en gooien was. Dit keer niet in de klas of het achtererf van oma maar van een hoogte met veel wind, hierdoor kwamen er wat geavanceerde technieken aan te pas. Gelukkig wist de rus hoe het vliegtuigje daarvoor aangepast moest worden. Zo zijn er een stuk of tien vliegtuigen naar beneden gevlogen, waarvan een paar zeer zwaar gecrasht vanwege de slechte vouwstijl. Zeer briljant om te zien hoe een vliegtuigje het nu doet van zo’n hoog gebouw. Vergeet dus nooit de geleerde creativiteit op de kleuterschool.

De volgende dag maar een nieuwe camera gekocht en mezelf een dagje met wat andere backpackers uit mijn hostel vermaakt in het pretpark dat zich in het winkelcentrum de “Times Square” bevond. Dit pretpark is echt het laatste wat je verwacht in een winkelcentrum en ook ik kon het niet geloven toen ik de tip hoorde. Helaas te laat voor mijn ouders en Ernst. Het pretpark bestaat uit tal van attracties voor jong en oud en beslaat zon 10 verdiepingen van het winkelcentrum. Door het winkelcentrum loopt onder andere een achtbaan en er is een discotrain, botsauto’s en nog veel meer leipigheid te vinden. http://www.timessquarekl.com/themepark/attractions-galaxy.asp

Helaas ben ik te vroeg vertrokken om de opstand mee te maken die zich afgelopen weekend in KL heeft afgespeeld. Zo zie je maar, twee weken in Kuala Lumpur is veel te kort.